dilluns, 11 de març del 2013

Cortines de la Llar.

Cortines de la Llar és un establiment situat al meravellós poble d'Alcúdia (Mallorca) on es poden trobar molts d'elements decoratius d'estil mallorquí i provençal que serveixen pels interiorismes de clara inspiració romàntica o shabby chic. No és una tenda qualsevol, ja que conserva la disposició del seu ús inicial com a llar domèstica per això la fa molt especial. 

En el cas que cerquis teles de llengües mallorquines és el lloc ideal ja que tenen de diversos colors, encara que la genuïna sigui de colors blau i blanc hi podrem trobar barrejes molt atractives, he de dir que si us sorprèn el preu del teixit té una explicació clara, aquesta tela és artesana, una manufactura molt el·laborada i de difícil tècnica ja que es fa a molt poques fàbriques en l'actualitat i té un gran valor artístic i artesanal, les persones de l'illes les empram per fer fundes de coixí, de balancí o cortines. Actualment dissenyadors a nivell de l'illa com d'altres indrets l'han emprada per fer creacions com polseres o bosses de mà precioses, fins i tot han estat emprades per obres d'art  com les del gran pintor i escultor mallorquí Miquel Barceló.

Podrem trobar coses molt especials com brodats de punt mallorquí i punt de creu, bossetes per posar espígol,ventalls brocadets,nines de drap,tovalloles amb acabats molt romàntics, coixinets per posar les agulles o bé pels anells de noces. Tot això i molt més...a Cortines de la Llar. 

M'ha deixat bocabada, com veureu en les fotografíes, aquelles saletes d'estar, l'escalfapanxes, els rebosts, i sobretot aquella petita pica de cuina  tan magnífica amb una base de pedra viva, així com una de les meves peces clau per un interiorisme encertat: les rajoles hidraúliques. (Rajoles de colors i formes artesanals i de gran valor artístic).Tot plegat recrea un espai molt acollidor i mostra molt clarament la funció del producte que ofereix.

Bé idò vos deix un petit retaule d'un dels establiments més encantadors que existeixen en el meu indret! Esper que us agradi, moltes gracies per les vostres visites, de cada vegada són més i això a una li agrada molt! Una abraçada! 


Cortines de la Llar es una preciosa tienda ubicada en centro histórico de Alcudia (Mallorca) donde se pueden encontrar muchos elementos decorativos para dar un toque mallorquín o provenzal a esos interiorismos de inspiración romántica o Shabby Chic. No es una tienda cualquiera, ya que conserva la disposición de su uso original como función doméstica, por este motivo la hace tremendamente especial



En el caso de que busques telas de llengües mallorquines es el lugar ideal ya que tienen de varios colores (en las fotografías os muestro unos cuantos ejemplares) aunque el modelo genuino sea el de colores azul y blanco podremos encontrar mezclas muy atractivas, He decir que si os sorprende el precio del tejido tiene una explicación clara, esta tela es artesana, es una manufactura muy el elaborada y de difícil técnica ya que se hace en muy pocas fábricas en la actualidad por éste motivo las convierte en piezas de gran valor artístico y artesanal, las personas de la islas las empleamos para hacer fundas de almohada, de balancín o cortinas. Actualmente diseñadores a nivel de la isla como de otros lugares las han utilizado para hacer creaciones como pulseras, bolsos o incluso obras de arte como el gran pintor  y escultor mallorquín Miquel Barceló.

Podremos encontrar cosas muy especiales como bordados de punto mallorquín y punto de cruz, bolsitas de tela para poner lavanda, abanicos, muñecas de trapo, toallas con acabados muy románticos, almohaditas para poner las agujas o los anillos de boda. En fin todo esto y mucho más ... en Cortines de la Llar.

Me ha dejado boquiabierta, como veréis en las fotografías, la salita de estar, la chimenea, las despensas, y sobre todo esa pequeña pila de cocina con una base de piedra viva, la cual la he encontrado fantástica, así como una de mis piezas clave para un interiorismo acertado: las baldosas hidráulicas. (Azulejos de colores y formas artesanales y de gran valor artístico). Todo ello recrea un espacio muy acogedor y muestra muy claramente la función del producto que ofrece.

Y esto ha llegado a su fin, os dejo un pequeño rinconcito de mi querido pueblo, ya os iré enseñando más cositas. Estoy muy contenta de las visitas que recibo, cada vez son más y esto a una le alegra mucho. ¡Muchas gracias a todos!

C/ d'es Moll, 3, 
07400 Alcúdia
Telèfon:971 54 97 87
Illes Balears.






















8 comentaris:

  1. Que maravilla de telas!
    yo quiero una salita así!


    xxxx

    Midori.

    ResponElimina
  2. Genial Catiana, justo las telas que buscaba para mi próximo DIY. Haber si me puedo pegar una escapada o te hago un encargo, hablamos esta semana!!

    ResponElimina
  3. preciosa tenda!!! quina marevella de teles!!!
    petons

    ResponElimina
  4. wow me ha encantado! me perdería mirando cositas! no la conocía..
    www.cenicientanollevazapatos.blogspot.com

    ResponElimina
  5. Esa cocina de piedra viva me ha enamorado, y la chimenea!!
    Gracias por acercarnos Mallorca desde tu interesante punto de vista.
    Un abrazo

    ResponElimina
  6. me encanta el estampado de "llengües", si voy a Alcudia iré a echar un vistazo!

    bubblesandwindmills.com

    ResponElimina
  7. Que precioso lugar, me encantó la foto de las bolsitas de tela bordadas
    besos
    Duapara

    ResponElimina